Tgk2 aje? Ermm klik2 le baru best..

Sahabat gue

Khamis, 9 Disember 2010

Jangan tiru masa EXAM!!!

Suatu hari ayah Naim dipanggil guru besar sekolah kerana Naim didapati selalu meniru di dalam ujian. Setiap kali ujian, Naim didakwa selalu duduk disebelah Azira.

Ayah: Saya tak percaya anak saya meniru setiap kali ujian!

Cikgu: Betul Encik, kami bukan tuduh begitu sahaja. Kami ade bukti...

Ayah: Habis tu...Mane buktinya?

Cikgu: Nah, ini buktinya kalo encik tak percaya tengoklah sendiri.

Ayah Naim melihat kertas jawapan Naim dan Azira. Soalan pertama: Siapakah bapa kemerdekaan Malaysia? Naim dan Azira memberikan jawapan yang sama iaitu Tunku Abdul Rahman Putra.

Ayah: Memanglah jawapan mereka sama. Macam mana cikgu kata anak saya meniru?

Cikgu: Sabar Encik, cuba encik lihat soalan kedua.


Ayah Naim melihat soalan kedua: Pada tahun berapakah negara kita mencapai kemerdekaan? Sekali lagi Naim dan Azira memberikan jawapan yang sama: 31 Ogos 1957. Ayah Naim sekali lagi marah dan bengang, tetapi ditenteramkan untuk membaca soalan ketiga: Siapakah yang duduk disebelah Tunku Abdul Rahman di stadium merdeka semasa pengistiharan MERDEKA?

Azira menulis: Maaf, saya tak tahu...

Naim menulis: Kalau kau tak tahu aku lagi tak tahu!!! hehehe

Sabtu, 4 Disember 2010

Siapa Ada Burung?

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara pelbagai jenis burung. Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini pada perjumpaan mingguan kampungnya.

Lelaki tua : "Siapa disini yang ada burung?" Seluruh penduduk laki-laki
segera berdiri. Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu
menambah "bukan itu maksud saya". Lalu di ajukan soalan yang lain.......

"maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?" Maka seluruh penduduk wanita berdiri. kerana menyedari pertanyaannya masih
tidak betul, maka dengan muka merah dia menyambung, "maaf, bukan itu maksud saya". Sekali lagi di cuba bertanya, "maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya"? Separuh penduduk wanita berdiri.

Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi, "maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung saya?"

Lalu, Isteri lelaki itu pun pun berdiri....

Selasa, 30 November 2010

Wanita Jatuh Bangunan

Seorang wanita cun melecun, cantik dan seksi terjatuh dari tingkat 80 sebuah bangunan.
Sampai jer di tingkat 70, seorang lelaki Inggeris berjaya menyambutnya.

Wanita: Terima kasih, anda telah menolong saya…
Lelaki Inggeris: Sama², tapi anda harus membalas budi..
Wanita: Bagaimana?
Lelaki Inggeris: Tidur dengan aku….
Wanita: Cis!Tak guna, kau ingat aku pelacur?! Tidak!!
Lelaki Inggeris: ok kalau begitu..!

Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu.

Di tingkat 50, seorg lelaki Perancis berjaya menyambut wanita itu.

Wanita: Terima kasih, anda telah menolong saya..
Lelaki Perancis: Sama-sama, tapi anda harus membalas budi..
Wanita: Bagaimana?
Lelaki Perancis: Tidur dengan aku…
Wanita: Tak guna!! Aku tak mahu!
Lelaki Perancis: Kalau begitu, tak guna aku selamatkan kamu…

Lelaki Perancis itu melepaskan semula wanita itu.

Dari tingkat 50, 40.. dan 30, tidak ada sesiapa pun yang dapat menangkap wanita itu.Wanita itu mula ketakutan dan berharap, jika ada orang yang menyelamatkannya, dia tidak lagi kisah jika terpaksa tidur dengan orang tersebut.

Akhirnya di tingkat 20, seorang lelaki Arab berjaya menyambut wanita itu.
Belum sempat lelaki Arab itu bersuara, wanit a itu terlebih dahulu berkata-kata…

Wanita: Terima kasih, anda telah menolong saya.. Sebagai membalas jasa, saya akan tidur dengan anda..
Lelaki Arab: Astaghfirullah… (lalu melepaskan semula wanita itu
kerana terkejut..)

Isnin, 29 November 2010

Mummy! Sex itu apa?

APA ITU SEX? Alkisah seorg anak pompuan yang baru masuk tadika bertanya kepada mummynya.. 'Mummy, mummy? sex tu apa Mi?'..

Terkedulah si ibu.. Terasalah akan kemodenan zaman skrg yg berjaya membuatkan manusia berfikiran lebih terbuka.

Sesuai dgn konsep pendidikan seks yg sedang hangat diperkatakan, mulalah si ibu mencari jawapan yg sesuai utk anaknya dengan harapan anaknya takkan tertinggal dlm arus pendidikan sejagat. Maka si ibu pun mula memberikan jawapan mengenai apa itu sex dengan perumpamaan antara kumbang dan bunga, diikuti dengan pembentukkan bayi dalam kandungan dan diselitkan juga dengan kisah percintaan antara mummy dan
daddynya dari zaman universiti lagi sehinggalah dengan kehadiran si comel iaitu anak gadisnya yg bertanya itu..

Tiba-tiba si anak menangis teresak-esak... Si ibu kehairanan dan bertanya. Si anak menjawab dalam tangisan.. Jawapan mummy tu panjang, ruangan jawabannya pendek saja ni...seraya meyerahkan buku latihan yang tertulis kat depannya (cover)..

NAME:...........
SEX:............
Class:..........
Subject:..........


p/s - fikir-fikirkan lah...

Ahad, 10 Oktober 2010

101010

Sepuluh...sepuluh...sepuluh... mungkn bagi sesetengah orang tak memberikan apa-apa perasaan pon...tp bagi sesetengah yang lain , tarikh ini memberikan mereka seribu makna...macam-macam yang berlaku pada tarikh yang muncul sekali seumur hidup tu. 
Kalau x, sudah tentu angkasawan negara kita tak pilih tarikh tu kan??? kan??? kan???
Kalau tengok Buletin Utama tadi pun, ramai yang melangsungkan perkahwinan mereka pada tarikh ni...seluruh dunia meraikan tarikh tersebut...seolah-olah hanya itu tarikh yang elok untuk berkahwin( betul ke)? Apa-apa pun, semoga tarikh ini dan tarikh yang lain memberikan kita sedikit lagi pengalaman dalam mengharungi hari2 yang mendatang..

p/s ape ada pada tarikh???

Jumaat, 13 Ogos 2010

Cikgu VS Anak Murid - siapa pandai?


Di dalam sebuah kelas, seorang cikgu tadika bertanyakan satu soalan,

" Ada 3 ekor burung di atas pokok. Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi tinggal di atas pokok?" Adik Mat mengangkat tangan dan menjawab soalan tersebut, "Kosong cikgu". "Kenapa kosong Mat?" Tanya cikgu. "Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu." "Salah! Jawapannya tentulah 2 Mat. 3 tolak 1 sama dengan 2. Tapi cikgu suka cara kamu berfikir".

Habis kelas, cikgu dengan ikhlas dan murah hatinya belanja Adik Mat makan aiskrim.Adik Mat yang sedang menjamu aiskrim itu tiba-tiba bertanya,

"Cikgu, ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Sorang tu style  makan telan semua sekaligus. Yang sorang lagi gigit sikit-sikit. Perempuan yang last sekali jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Antara 3 orang perempuan tu, cuma seorang saja dah kahwin. Yang mana satu cikgu?"

Tergamam cikgu apabila mendengar soalan Adik Mat tu! Tapi cikgu tetap maintain cool jerk. Dengan berlagak neutral cikgu pun menjawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu kot yang dah kahwin". "Salah cikgu! Yang pakai cincin kahwin la yang dah kahwin. Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir."

kwang kwang kwang.......

kredit to:
http://akutetapdisini.blogspot.com/2010/08/anak-murid-yang-pandai.html


p/s::jangan fikir lain pulak yea..hihi..

Khamis, 11 Mac 2010

Joke Of The Day:

Classroom Dialogue...
TEACHER: Maria, go to the map and find North America.
MARIA: Here it is!
TEACHER : Correct. Now class, who discovered America?
CLASS : Maria!


TEACHER : Why are you late, Frank?
FRANK : Because of the sign.
TEACHER : What sign?
FRANK : The one that says, "School Ahead, Go Slow." 


TEACHER: John, why are you doing your math multiplication on the floor?
JOHN : You told me to do it without using tables! 


TEACHER : Glenn, how do you spell "crocodile?"
GLENN : K-R-O-K-O-D- A-I-L"
TEACHER : No, that's wrong
GLENN : Maybe it s wrong, but you asked me how I spell it! 


TEACHER : Donald, what is the chemical formula for water?
DONALD : H I J K L M N O!!
TEACHER : What are you talking about?
DONALD : Yesterday you said it's H to O! 


TEACHER : Winnie, name an important thing we have today, we didn't have 10 years ago.
WINNIE : Me! 


TEACHER : Goss, why do you always get so dirty?
GOSS : Well, I'm a lot closer to the ground than you are. 


TEACHER : Millie, give me a sentence starting with "I."
MILLIE : I is...
TEACHER : No, Millie..... Always say, "I am." MILLIE : All right... "I am the ninth letter of the alphabet." 


TEACHER : Can anybody give an example of COINCIDENCE?
TINO: Sir, my Mother and Father got married on the same day, same time." 


TEACHER: George Washington not only chopped down his father's cherry tree, but also admitted doing it. Now, Louie, do you know why his father didn't punish him?"
LOUIS : Because George still had the ax in his hand. 


TEACHER : Now, Simon, tell me frankly, do you say prayers before eating?
SIMON : No sir, I don't have to, my Mom is a good cook. 


TEACHER : Clyde, your composition on "My Dog" is exactly the same as your brother's. Did you copy his?
CLYDE : No, teacher, it's the same dog! 


TEACHER: Harold, what do you call a person who keeps on talking when people are no longer interested?
HAROLD : A teacher.

Sabtu, 6 Mac 2010

BIODISC - KEAJAIBAN NO. 8 DI DUNIA

SALAM SEMUA SAHABAT...

Ladies and Gentlemen...i give you the miracle of the earth...BioDISC...perkara kelapan yang menjadi keajaiban dunia...
Aku baru je beli BioDisc ni ..tp aku yakin...bkn yakin dgn benda ni..tp dengan izin Allah swt..BioDISC ni amat bernilai...
Memula tu aku tak percaya gak...banyak kali jugakler aku dgr ceramah ttg benda ni..then, wat testimonial sendiri...baru aku beli...alhamdulillah tak sia-sia....BioDisc ni mmg berguna sungguh...tahap maksimum...so, niat aku pun sama macm org2 lain yang dh guna tu, aku nak war-warkan product ni sbb ianya amat membantu dlm kehidupan seseorang...
BioDISC adalah kepingan kaca biasa jer dari mata kasar.  Tetapi disebaliknya, komposisi (kandungan) BioDisc adalah ribuan mineral semulajadi ditanam ke dlm kaca terbabit dgn menggunakan kuasa nano (molekul terkecil 10 kuasa negatif 9).  Gelombang yang dialirkan oleh BioDisc mempunyai nilai2 pembaikan.  Tak kisahlah air atau minyak atau gas atau tubuh bdn sendiri.  Sekiranya air dialirkan melalui BioDisc, ianya dpt mengubah bentuk molekul/zarah (sekiranya dilihat melalui mikroskop).  Zarahnya menjadi sperti susunan kristal yang cantik hampir sama dgn zarah/molekul air zam-zam.  Sekiranya gelombangnya dialirkan ke minyak petrol/gas, molekul2 akan dimampatkan bagi memudahkan proses pembakaran.


(zarah air sebelum dialirkan dengan BioDisc)




(zarah air setelah dialirkan melalui BioDISC)


TIGA fakta menarik tentang BioDisc
1.  Kebolehan untuk merawat penyakit
2.  Keupayaan untuk mengekalkan keremajaan
3. Penjimatan minyak Petrol/gas
Bagaimana??
a) Merawat penyakit (dengan izin Allah)
Amalkan secara maksimum penggunaan BioDISC nih...untuk air mandian, air minuman, penataan cahaya, dan letak di tempat sakit.  Air yang mendapat gelombang Biodisc akan tercipta air yang dinyah toksid..kemudian menjadi air yg mempunyai tenaga.  Apabila diminum, air tadi akan menyingkirkan toksid dlm badan dan menyerap tenaga.
So, aplikasi nya sama seperti ubat-ubatan..sebab ubat pun digunakan utk membunuh kuman (toksid).  Bukti yang kukuh membuat aku beli BioDisc nih...ada doktor pun saran aku beli sbb dia pernah ubat pesakit dia yg nak kena buang jari kaki sbb kencing manis, tp berkat izin Allah dan usaha dgn BioDisc, alhamdulillah jari kaki yg hitam tu kembali pulih...kita berusaha, tp semua dgn izin Allah swt.
b) Mengekalkan keremajaan
Bukan setakat untuk manusia jer bila sebut keremajaan...tp utk semua segi...gunakan air yg telah dialir dgn BioDisc utk menyiram pokok2, ianya seperti air baja.  Basuh sayuran & buah-buahan dengan Air BioDisc, akan kekal segar utk tempoh yg lama.  Mandi /basuh muka dgn air BioDisc, utk tenaga segera tubuh bdn...dan memulihkan sel-sel dalaman tubuh.  Letakkan krim muka/losyen di atas BioDisc, selama 15minit - 1jam...krim tersebut akan mempunyai nutrisi yang sihat utk kulit.
c)  Penjimatan Petrol/Gas
Seperti yang diterangkan diatas, BioDisc memampatkan molekul dlm petrol dan gas bagi memudahkan process pembakaran.  Apabila mudah terbakar, penggunaan petrol adalah jimat. 
Yang ni mmg dah try...terbukti sendiri ler...sebab pegi Cameron Highland lepas, isi minyak Rm50 boleh wat pegi balik. Perghhh...
Saje nak share dengan kwn2...produk yg bagus kena share dgn org lain....
Kalau nk tahu lebih lanjut email saje aku...cromoxx@gmail.com @ call je 019-4132010

Ahad, 14 Februari 2010

Nasihat untuk Yang berkenaan-18sx

salam..



susah le nak cerita kalau memang betul2 jd mcm ni..kena cpt2 kawin le rasenye..hehehe...

Rabu, 3 Februari 2010

Anda Hanya Hidup Sekali Sahaja Jadi Berhati-hatilah

Aduh...bila tengok dan baca apa yang terpampang ni, memang rasa geram betul.  Tak tahu le pergi sekolah ke tak.  Tapi kalau pergi sekolah, rasanya suka ponteng ni.  Habis jadi tunggang-langgang.  Rasa-rasanya layak ke tak bagi nasihat kepada orang lain ni!!!Ni bahasa Malaysia ke bahasa apa?

Rabu, 27 Januari 2010

aduh!!!tensionnyer!!!boringnyer!!!

en3 kali ni aku wat sebab aku dah rase bosan, tension tahap kritikal dah ni...kerja berlambak2, satu pon x siap lg. kalau tangguh lg, rasenye mahu berguni2, bergunung-gunung lagi tambahan kerja...so memang x leh nak lari mane dah...pi mai, pi mai,  kena buat jugak...


ermmm...bile la aku nak jd bos ni...kalau x , senang aku nak suruh je org lain yang buat...aku dok silang kaki je...sambil main dam haji...huahuahua..

Jumaat, 22 Januari 2010

TQ TQ TQ Abg NUFF

Dah lama x update blog ni...tetibe rase rindu plak..lagipun pengaruh kuat abg nuff yang memaksa aku nak kena update blog ni selalu...kalau x update pon, kira kena amik tahu jugak le...
Ape2 pon aku nak ucapkan TAHNIAH pade geng2 abg nuff yg berjaya buat abg nuff bermurah nak hulur sumbangan wang ringgit pade kita yang x berapa nak berada ni...harap2 abg nuff sihat dan jgn kuat tido sgt...bukan ape, kalau bnyak tido pon x bagus juga untuk kesihatan..nanti boleh kena macam2 penyakit pulak...
So abg nuff, kurangle sikit tido tu...baru kami boleh usik2 abg nuff nanti..hehehe...
ADIOS!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuff klik nuff